ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΑΣΙΛΟΜΑΝΩΛΑΚΗ Ο.Ε.
e-mail
Ξένες Γλώσσες Ινστιτούτο Εκδόσεις
 
 
 

Σελίδες για μαθητές

Βρίσκεστε εδώ: Ξένες Γλώσσες / Σελίδες για μαθητές



Αξιόπιστες πηγές πληροφοριών για τις εργασίες σας στο Διαδίκτυο


www.bbcworld.com Πληροφορίες και ειδήσεις για τρέχοντα διεθνή θέματα.

www.paperboy.com Πληροφορίες για όλες τις εφημερίδες του πλανήτη.

www.cities.com Πληροφορίες και ταξιδιωτικοί οδηγοί για όλες τις πόλεις.

www.eurosport.com Οι αθλητικές δραστηριότητες στην Ευρώπη.

www.olympic.org Μουσείο των Ολυμπιακών Αγώνων.

www.systran.com Αυτόματη μετάφραση στα Ελληνικά από Αγγλικά και Γαλλικά.

www.britannica.com Εγκυκλοπαίδεια.

www.reuters.com Διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο.

www.greatbuildings.com Πληροφορίες με τρισδιάστατες φωτογραφίες.

www.hyperhistory.com Τρεις χιλιάδες χρόνια παγκόσμιας ιστορίας.

www.hellenichistory.gr Η Ελληνική ιστορία από το 400.000 π.Χ. μέχρι σήμερα.

www.komvos.edu.gr Το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.

www.snhell.gr Νεοελληνικά κείμενα πολλών συγγραφέων.

www.bibliomania.com Δωρεάν ηλεκτρονικά βιβλία.

www.loc.gov Τhe Library of Congress.

http://plasma.nationalgeographic.com Ο άτλας του National Geographic.

http://agn.hol.gr/hellas/map.htm Χάρτης της Ελλάδας/ταξιδιωτικός οδηγός.

www.nasa.gov Η κεντρική σελίδα της NASA.

www.virtualclassroom.crc.ca Νέες τεχνολογίες στη 2βάθμια εκπαίδευση.

www.sch.gr Το δίκτυο σχολείων Οδύσσεια.

www.wwf.org World Wildlife Fund Προστασία του περιβάλλοντος.

www.tate.org.uk Βρετανική Πινακοθήκη.

www.sln.org Δίκτυο Μάθησης των Επιστημών.

www.usgs.gov Πληροφορίες για σεισμούς και Γεωλογία.

www.mojam.com Ζωντανή μουσική από δεκάδες χιλιάδες συγκροτήματα.

www.wwar.com Πλαστικές τέχνες, Θέατρο, Κινηματογράφος, Αρχιτεκτονική.

www.studyweb.com Δεκάδες χιλιάδες σελίδες για όλα τα διδακτικά αντικείμενα.

www.promotelatin.org Η προώθηση των Λατινικών και των Ελληνικών.

www.gutenberg.net Δωρεάν κλασσικά κείμενα.

http://vlib.org/overview.html Εκατομμύρια θέματα, επιστήμες,μαθηματικά, τέχνη, λογοτεχνία, μουσική, μουσεία, θρησκεία, σπορ κ.α.

www.filmwatch.com πληροφορίες για κάθε ταινία.

www.roadbike.com πληροφορίες για ποδηλασία.

www.museosatira.it γελοιογραφίες και κουλτούρα.

www.childrenfirst.nhs.uk πληροφορίες ότι συμβαίνει στα νοσοκομεία.

www.njscuba.com ότι υπάρχει στο βυθό, ναυάγια και ψάρια.

www.rottentomatoes.com κριτικές για κάθε ταινία.

www.worth1000.com animation και φωτογραφίες από όλο τον κόσμο.

www.motosolvang.com τα πάντα για μοτοσυκλέτες.

www.howstuffworks.com πως λειτουργεί το κάθε τι, συνεχής ενημέρωση.

www.firewallguide.com πληροφορίες για ασφάλεια στο διαδίκτυο.

www.grc.com πώς να σώσετε τα αρχεία σας.

www.unicef.org πληροφορίες για το έργο της οργάνωσης σε όλο τον κόσμο.

www.edwdebono.com παιχνίδια σκέψης. www.gutenberg.net Δωρεάν κλασσικά κείμενα. http://vlib.org/overview.html Εκατομμύρια θέματα, επιστήμες,μαθηματικά, τέχνη, λογοτεχνία, μουσική, μουσεία, θρησκεία, σπορ κ.α. http://www.filmwatch.com πληροφορίες για κάθε ταινία. http://www.roadbike.com πληροφορίες για ποδηλασία. http://www.museosatira.it γελοιογραφίες και κουλτούρα. http://www.childrenfirst.nhs.uk πληροφορίες ότι συμβαίνει στα νοσοκομεία. http://www.njscuba.com ότι υπάρχει στο βυθό, ναυάγια και ψάρια. http://www.rottentomatoes.com κριτικές για κάθε ταινία. http://www.worth1000.com animation και φωτογραφίες από όλο τον κόσμο. http://www.motosolvang.com τα πάντα για μοτοσυκλέτες. http://www.howstuffworks.com πως λειτουργεί το κάθε τι, συνεχής ενημέρωση. http://www.firewallguide.com πληροφορίες για ασφάλεια στο διαδίκτυο. http://www.unicef.org πληροφορίες για το έργο της οργάνωσης σε όλο τον κόσμο. http://www.grc.com πώς να σώσετε τα αρχεία σας. http://www.edwdebono.com παιχνίδια σκέψης. http://http://www.merriam-webster.com/cgi-bin/wftw.pl λεξικό.

Οι Αυτόνομοι μαθητές

Oι αυτόνομοι μαθητές της Πολύγνωσης έχουν αρκετές από τις παρακάτω ιδιότητες:


1. Διαθέτουν άριστες ικανότητες αιτιoλόγησης αφηρημέvωv εννοιώv, γενικεύσεων, καταvόησης και συσχετισμώv.

2. Έχουν μεγάλη περιέργεια σ' ότι αφορά τη vόηση + τις λειτουργίες της.

3. Mαθαίνουν ταχύτεpα & ευκoλώτεpα επειδή η ζώνη της δυνητικής τους ανάπτυξης είναι ευρύτερη,

4. Έχoυv ευρύ φάσμα εvδιαφερόvτωv,

5. Έχoυv μεγαλύτερη συγκέντρωση, θυμoύvται στοιχεία, λύvoυv πρoβλήματα + μελετούv ότι τoυς εvδιαφέρει.

6. Yπερτερούv στην ποσότητα και στην πoιότητα τoυ διαθέσιμoυ λεξιλoγίoυ σε σχέση με συvoμήλικoυς τoυς.

7. Συνεργάζονται αποτελεσματικά σε ζευγάρια ή ομάδες,

8. Έμαθαv να διαβάζouv vωρίς, πριv πάνε στo σxoλείο.

9. Επιδεικνύουν ισχυρή παρατηρητικότητα,

10. Δείχνουν πρωτoβouλία + πρωτoτυπία σε νοητικές εργασίες.

11. Δείχνουν ετοιμότητα και ταχεία αvτίδραση σε νέες ιδέες.

12. Θυμoύνται εύκoλα.

13. Evδιαφέρονται για την αvθρώπιvη φύση, το σύμπαv, την πρoέλευση και τον πρooρισμό τoυ αvθρώπoυ.

14. Έχoυv ασυvήθιστη φαντασία.

15. Aκoλoυθoύv εύκoλα πoλύπλoκες εvτoλές & oδηγίες.

16. Διαβάζoυv με ταχύτητα που ξεπερνά το μέσο όρο.

17. Έχoυv πoλλές ασχoλίες στov ελεύθερο τους χρόvο.

18. Διαβάζoυv για πoλλά διαφοpετικά αντικείμενα.

19. Xρησιμoποιούv συχνά & αποτελεσματικά τις βιβλιoθήκες μας ή το διαδίκτυο.

20. Υπερέχουν στη λύση προβλημάτων, αυθεντικών διλημμάτων και στα μαθηματικά.


Αν είσαι αρχάριος ή έχεις παρακολουθήσει μαθήματα Αγγλικών πριν από καιρό τότε οι ερωτήσεις του παρακάτω συνδέσμου θα σε βοηθήσουν να διαπιστώσεις αν θυμάσαι την ύλη της Α και Β τάξης. Πατήστε εδώ...

Γράφει ο Κυριάκος Βασιλομανωλάκης

ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ή ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΕ ΚΕΝΤΡΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ;

Αρκετοί γονείς προβληματίζονται αν πρέπει τα παιδιά τους να αρχίσουν ή να συνεχίσουν- την εκμάθηση της ξένης γλώσσας σε οργανωμένη τάξη Κεντρου Ξένων Γλωσσών (Κ.Ξ.Γ.) ή σε ιδιαίτερα μαθήματα. Σε κάθε περίπτωση είναι πρόθυμοι να θυσιάσουν την ικανοποίηση άλλων αναγκών για να μάθουν τα παιδιά τους μια Ξ.Γ.

Μια συγκριτική παρουσίαση με τη μορφή ερωτήσεων των 2 περιβαλλόντων από εκπαιδευτική, ψυχολογική και κοινωνική σκοπιά θα απαντήσει σε πολλά ερωτήματα.

Ερώτηση
Σε ποιο περιβάλλον θα αναπτύξει το παιδί μου καλύτερα τις γνωστικές του δεξιότητες;

Απάντηση
Οι ανώτερες γνωστικές δεξιότητες, με τις οποίες ο μαθητής κάνει βαθιά επεξεργασία της ύλης, αναπτύσσονται στο πλαίσιο της ομάδας. Η αλληλεπίδραση των ιδεών, των προτάσεων, διευκρινήσεων, αντιρρήσεων, ερωτήσεων των συμμαθητών, των φίλων, και των εκπαιδευτικών κι η επιρροή που ασκούν είναι μέρος της απαραίτητης δυναμικής διαδικασίας της μάθησης.

Ερώτηση
Σε ποιο περιβάλλον θα αναπτύξει το παιδί μου τις κοινωνικές του δεξιότητες;

Απάντηση
Μαθαίνουμε με τη συμμετοχή μας, ενεργό, ορατή ή όχι, στο γίγνεσθαι μιας ομάδας. Όσο καλύτερα οργανωμένη από τον εκπαιδευτικό είναι μια πολύχρωμη ομάδα τόσο η αλληλεπίδραση κι η συνεργασία έχει πιο έντονα χαρακτηριστικά κι οδηγεί το κάθε μαθητή στην αυτονομία και στην αποτελεσματική επικοινωνία.

Ερώτηση
Ποιο περιβάλλον είναι καταλληλότερο;

Απάντηση
Η εκμετάλλευση των πλεονεκτημάτων που προσφέρει στη διαδικασία της μάθησης το σχολικό περιβάλλον είναι μια παραμελημένη παράμετρος. Βασικός συντελεστής στη διαμόρφωση κατάλληλου περιβάλλοντος ο άνθρωπος -ο εκπαιδευτής και οι εκπαιδευόμενοι. Τα ανήσυχα νεανικά πνεύματα τρέφονται, παράγουν και μαθαίνουν μόνο σε ένα περιβάλλον που διαρκώς ανανεώνεται. Ένα περιβάλλον που τους δίνει την ευκαιρία στους μαθητές μας να αναζητούν τρόπους έκφρασης και δημιουργίας, να ανακαλύπτουν- συχνά με καθοδήγηση - νέους τρόπους προσέγγισης και κωδικοποίησης του κάθε μαθήματος.

Ερώτηση
Τι προτιμά η νέα γενιά μαθητών;

Απάντηση
Η νέα γενιά αναζητά χώρους μάθησης στους οποίους αναγνωρίζεται η ιδιαιτερότητα του ατόμου κι η πολυδιάστατη προσωπικότητα του. Χώρους μάθησης στους οποίους οι εκπαιδευόμενοι έχουν ένα κοινό στόχο, να μάθουν να επικοινωνούν σε ζευγάρια ή σαν ομάδα στη ξένη γλώσσα.
Η αποτελεσματική επικοινωνία, παράμετρος-κλειδί της νέας εποχής, γίνεται κτήμα του κάθε νέου μας με την πολυγνωσία, την αποδοχή των ιδεών από την ομάδα και από ένα κόσμο. πολυδιάστατο, πολυπολιτισμικό και πολύγλωσσο.

Ερώτηση
Ποιος είναι ο ιδανικός αριθμός μαθητών σε ομαδικό μάθημα στη ξένη γλώσσα;

Απάντηση
Ιδανική είναι η ομάδα 8-12 ατόμων δηλαδή μια σύνθεση προσωπικοτήτων με διαφορετικές καταβολές, διαφορετικούς μαθησιακούς τύπους και διαφορετικά ταλέντα.

Ερώτηση Ποιος είναι κατάλληλος να διδάξει τη ξένη γλώσσα;

Απάντηση
Κάθε προσοντούχος εκπαιδευτικός που είναι εκπαιδευμένος στις αρχές της Νέας Παιδαγωγικής. Η ιδανική συνθήκη είναι η διδασκαλία της ξένης γλώσσας να γίνεται από ομάδα εκπαιδευτικών. Η εξειδίκευση, η εμπειρία κι οι πολιτισμικές καταβολές του κάθε εκπαιδευτικού χρωματίζουν, εμπλουτίζουν και διαφοροποιούν το κάθε μάθημα.

Ερώτηση
Υστερεί ο προσοντούχος οικοδιδάσκαλος της ξένης γλώσσας;

Απάντηση
Κατά τεκμήριο όλοι οι ενημερωμένοι προσοντούχοι εκπαιδευτικοί της ξένης γλώσσας είναι ικανοί. Η υστέρηση της οικοδιδασκάλισσας δεν προέρχεται από τα προσωπικά της προσόντα και τις περγαμηνές της αλλά από την έλλειψη ενός ομαδικού πλαισίου μάθησης και της υποδομής που προσφέρει η τεχνολογία κι οι τράπεζες πληροφοριών.
Ο μαθητής του ιδιαίτερου μαθήματος στερείται των ωφελειών της μάθησης σε ομάδα, δεν έχει υποστηρικτικό δίκτυο και δεν συμμετέχει σε project και εκδηλώσεις. Έτσι το ιδιαίτερο μάθημα της ξένης γλώσσας καταλήγει, μετά τα πρώτα στάδια, μια απομονωτική μονόπλευρη προσέγγιση που μπορεί να οδηγεί σε μαθησιακό τέλμα.

Ερώτηση
Τι συνιστάταί στις περιπτώσεις μαθησιακών ιδιαιτεροτήτων;

Απάντηση
Σημειώνω με επιφύλαξη την αναγκαιότητα του ιδιαίτερου μαθήματος σε περιπτώσεις μαθησιακών ιδιαιτεροτήτων. Αν και σε αυτές τις περιπτώσεις η διδασκαλία πρέπει να γίνεται από ειδικό παιδαγωγό.

Ερώτηση
Ποιοι μαθητές αποδίδουν καλύτερα στις εξετάσεις γλωσσομάθειας;

Απάντηση
Οι μαθητές των ομαδικών μαθημάτων έχουν περισσότερες ευκαιρίες να αναπτύξουν επικοινωνιακές δεξιότητες, υποστηρικτικό δίκτυο καθώς και την μεταγνώση και τη συγκέντρωση τους και γνωρίζουν πώς να χαλαρώνουν. Διαθέσιμα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι αποδίδουν καλύτερα.

Από την ομιλία μου στο 24ο Πανελλήνιο Συνέδριο PALSO που έγινε στην Αθήνα την 27η Αυγούστου 2005.